Ministerul Transporturilor va primi în următorii trei ani cei mai mulţi bani de la buget pentru investiţii, respectiv 42,7 miliarde de lei. Urmează Agricultura, cu 15,6 miliarde de lei. Transporturile şi Agricultura sunt principalii beneficiari ai alocărilor bugetare pentru investiţii, în perioada 2012-2014, potrivit strategiei fiscal-bugetare.
PDF Strategia fiscal-bugetară pentru 2012-2014
Autorităţile şi-au stabilit ţinte ambiţioase în privinţa investiţiilor publice pe care le vor face în următorii trei ani, potrivit strategiei fiscal-bugetare aprobate săptămâna trecută de către Guvern. De la aproximativ 36 de miliarde de lei, echivalentul a 6,5% din PIB, în 2011, sumele alocate în acest scop urmează să urce treptat până la 55,7 miliarde de lei, respectiv 7,9% din PIB. Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii este de departe instituţia care va beneficia de cea mai mare „felie" din fondurile alocate investiţiilor publice, de aproximativ 25-30% din total.
Anul viitor, de exemplu, ministerul condus de Anca Boagiu urmează să cheltuiască 11,3 miliarde de lei în acest scop, cu 1,9 miliarde de lei mai mult decât anul acesta. În total, în perioada 2012-2014, Guvernul estimează că va aloca infrastructurii 42,7 miliarde de lei pentru proiectele în domeniul transportului rutier, aerian, feroviar şi pe apă.
„Banii nu sunt suficienţi pentru ceea ce ar trebui să se facă în domeniul infrastructurii din România. Însă, indiferent de asta, cifrele publicate sunt doar nişte ţinte nerelevante. Documentul trebuia adoptat, pentru că ne obligă legea responsabilităţii fiscal-bugetare", a declarat pentru „Adevărul" Ludovic Orban, fost ministru al Transporturilor. El subliniază faptul că asemenea estimări au toate şansele să nu fie atinse, în condiţiile în care economia României trece printr-o perioadă de incertitudini, pe fondul turbulenţelor exter