În zilele ploioase, nu puţini bucureşteni au fost surpinşi când, la staţiile de metrou, în loc să scape de ploaie, se trezeau brusc bombardaţi cu picaturi de apă. Reporterii EVZ au mers direct la sursă pentru a afla de ce \"plouă\" la metrou. Sursa: Codrin Prisecaru
Gheorghe Udrişte, directorul general al companiei Metrorex, ne-a declarat că infiltraţiile de apă care apar în unele staţii se datorează deficienţelor la reţelele de apă şi termoficare.
"Normele de proiectare ale metroului, care au stat la baza elaborării proiectelor de execuţie a actualei reţele de metrou, admit debite ale apelor de infiltraţii de 0,5 litri/sec/km în staţiile şi tunelele de metrou", spune şeful Metrorex.
Potrivit acestuia, staţiile de metrou sunt executate la mică adâncime, deoarece reţeaua de metrou, inclusiv staţiile, au urmărit trama stradală a oraşului.
"Aceasta s-a datorat condiţiilor geo-tehnice ale solului Municipiului Bucureşti, care nu au permis execuţia acestui sistem de transport subteran la medie sau mare adâncime", a mai explicat oficialul Metrorex.
Udrişte a subliniat, însă, că debitele acumulate sunt sub control, fără să fie afectată structura de rezistenţă a staţiilor sau a tunelelor.
Oficialul de la Metrorex a mai precizat că, până în prezent, au fost reabilitate toate cele 45 staţii de metrou, prin executarea lucrărilor de întreţinere, reparare a placajelor care include pereţii şi pardoseala, zugrăveli lavabile cu vinarom, vopsitorii etc.
Cum explică incidentul de pe 17 iunie
Întrebările EVZ privind infiltraţiile de apă şi starea tehnică a staţiilor de metrou au fost puse după încidentul de pe 17 iunie, când o bucată de tăblie metalică s-a desprins în staţia de metrou Piaţa Unirii 2 şi a căzut pe un tren aflat în curculaţie.
Potrivit oficialilor Metrorex, acest inciden