Trilulilu, aşa-numitul YouTube românesc, a revenit şi se menţine pe prima poziţie în topul celor mai vizitate site-uri din ţara noastră, după aproximativ 14 luni, timp în care Hi5 a făcut legea.
La intrarea reţelei de socializare în monitorizarea SATI, în luna noiembrie a anului 2009, cifrele erau impresionante, peste patru milioane de vizitatori unici şi peste două miliarde de afişări pe lună.
Trilulilu, care era lider până în acel moment, avea 2,3 milioane de vizitatori unici pe lună şi 57,7 milioane de afişări. Sergiu Biriş, 27 ani, cofondator şi director general Trilulilu, declara pe atunci că nu este afectat de cifrele Hi5 pentru că nu şi-a propus niciodată să fie pe primul loc. În prezent, Biriş a rămas la fel de modest în declaraţii: „Într-adevăr, de câteva luni suntem cel mai vizitat site românesc. Am avut parte de o creştere organică încă de la începutul proiectului. Scăderi mai există, însă pe termen lung, ne mândrim cu faptul că am fost constant printre primele site-uri româneşti“, spune Biriş.
Cum reuşeşte Trilulilu.ro să rămână în top? „Atunci când trebuie „să serveşti“ trei-cinci milioane de clienţi într-o lună, trebuie să fii pregătit să faci faţă provocărilor, care sunt în mare parte de ordin tehnic. Provocarea cea mai mare e stabilirea şi urmarea unei direcţiei clare. În fiecare zi, în online, apare câte un proiect nou, iar focusul consumatorilor se schimbă repede. Trebuie să inovezi ca să îţi păstrezi poziţia pe piaţă“, afirmă Biriş.
Cel mai important proiect din online-ul românesc
Biriş, ajutat de o echipă de 20 de oameni, împărţiţi în două echipe, una la Cluj şi una la Bucureşti, intenţionează să redeseneze Trilulilu şi să introducă noi utilități, pentru a păstra site-ul printre cele mai vizitate din România.
„În prezent lucrăm la mai multe proiecte interne, printre care lansarea platformei Trilulilu pe cât m