Prin majorarea tarifelor pentru transportul cu trenul, compania feroviară de stat încearcă să-şi reducă pierderile, însă îi îndepărtează pe călători. Sursa: CODRIN PRISECARU
Trenurile ar putea circula din ce în ce mai goale, în condiţiile în care CFR Călători a scumpit biletele cu 18%, începând de ieri, pentru a-şi reduce pierderile. Astfel, preţul unui tichet pe ruta Bucureşti - Ploieşti, clasa a doua, va creşte de la 21,5 lei la 25,4 lei, iar la clasa 1: de la 29,6 lei la 34,9 lei. Pentru Bucureşti - Constanţa, tariful la trenul rapid clasa a doua va creşte de la 52,2 lei la 61,6 lei.
O analiză realizată de "Evenimentul zilei" arată că aceleaşi trasee durează şi costă mai puţin dacă, în loc de tren, optăm pentru autocar.
Cu toate că a decis majorarea tarifelor, CFR Călători păstrează reducerile de 75% acordate elevilor şi studenţilor şi pe cele de 50% pentru navetişti. De asemenea, reduceri de până la 13% pot fi obţinute şi de cei care achiziţionează în avans bilete sau care cumpără o călătorie dus-întors. Pentru grupuri de până la cinci persoane, reducerea poate ajunge la 25%, iar dacă aveţi cartea VSD valabilă în week-end, reducerile sunt cuprinse între 25% şi 60%.
De ce fug clienţii de compania feroviară de călători
Ştefan Roşeanu, secretarul general al Asociaţiei Industriei Feroviare (AIF), consideră, însă, că nu preţul biletelor şi nici starea proastă a vagoanelor de tren au dus la pierderea constantă a clienţilor de către CFR Călători, ci incapacitatea companiei de a pune la punct un orar adaptat nevoilor românilor. Acolo unde trenurile nu oferă legături rapide, oamenii s-au orientat către microbuze.
Roşeanu consideră, că majorarea tarifelor pentru călătoria cu trenul va determina şi scumpirea transportului rutier. La ce ar putea fi folosiţi banii obţinuţi din majorarea biletelor? Roşeanu ar