Patru din zece gospodarii europene cumpara servicii „grupate” de internet, telefonie si televiziune de la un singur furnizor, potrivit unor date Eurobarometru.
In jur de 41% dintre respondenti declara ca principalul avantaj al pachetelor este comoditatea de a avea un singur furnizor de servicii si de a primi o singura factura. Totodata, 33% considera ca este mai avantajos sa plateasca pentru un pachet de servicii decat pentru fiecare serviciu separat.
Insa 16% afirma ca pachetele contin servicii de care nu au nevoie, iar 10% sunt ingrijorati cu privire la lipsa de transparenta si de claritate in ceea ce priveste costurile si conditiile aferente fiecarui serviciu.
Totodata, unul din patru respondenti afirma ca, in ceea ce priveste internetul, viteza de descarcare/incarcare a datelor nu corespunde contractului pe care l-a semnat, iar unul din trei spune ca a avut parte de intreruperi de conexiune.
Cati europeni isi schimba operatorul si de ce:
· sase din zece abonati spun ca nu s-au gandit niciodata sa treaca la un alt furnizor de servicii
· 77% dintre respondent nu ar schimba niciodata pachetul de servicii de care beneficiaza
· 12% dintre gospodarii schimba mereu operatorul, iar 12% ar dori sa-l schimbe, dar nu reusesc sa faca acest lucru, din diferite motive
· Printre factorii care ii impiedica pe clienti sa schimbe operatorul se numara riscul de fi privati temporar de serviciile respective, riscul de a plati mai multi furnizori in timpul procesului de transfer si lipsa de claritate cu privire la demersurile necesare pentru trecerea de la un operator la altul.
Cum isi restrang europenii consumul de internet, telefonie si televiziune din cauza costurilor:
· 65% dintre respondent isi limitau la inceputul acestui an apelurile telefonice din cauza preocuparilor legate de costuri
· Jumatate dintre