Timp de o lună, în judeţ s-a desfăşurat un proiect de 1 milion de lei, care a avut menirea de a atrage turiştii în zona Sucevei. Dar aceşti bani s-au risipit pe broşuri şi spoturi publicitare, neaducând beneficii concrete, neajutând dezvoltarea potenţialului turistic, neavând nicio implementare reală.
Prin diverse broşuri şi pliante împărţite în locurile publice, inclusiv în trenuri, oamenii au fost invitaţi să viziteze bisericile şi mănăstirile din judeţ, punându-se accent pe cele care au hramul de „Adormirea Maicii Domnului", la Putna şi Cacica. Totuşi, acest lucru a stârnit atenţia şi nemulţumirea unor persoane din spectrul politic. Vicepreşedintele unui partid din opoziţie a criticat acest proiect, spunând că pelerinii vin oricum de secole în această perioadă a anului la Cacica şi Putna „Le transmit celor de la PD-L să lase deoparte festivismul şi să cheltuiască banul public cu responsabilitate pe proiecte serioase şi care să aducă beneficii locuitorilor judeţului Suceava", a spus Ovidiu Milici, reprezentant PSD.
Turiştii au fost încurajaţi să folosească biciclete sau chiar să meargă în pelerinaj pe jos. Singura facilitate adusă lor şi care a stârnit interesul câtorva mii de persoane a fost trenul de epocă ce a circulat în ultimele opt zile între Suceava şi Putna sau Vatra Moldoviţei, cu opriri în mai multe localităţi de pe traseu. Totuşi, preţul călătoriilor cu garnitura din alte vremuri a fost de trei ori mai scump decât cel al călătoriilor obişnuite cu trenurile personale din zilele noastre care parcurg aceeaşi rută. Ba mai mult, de ieri, preţul biletelor de călătorie s-a mărit cu 18% la toate trenurile, inclusiv la cel pentru pelerini, chiar dacă astăzi este ultima zi în care mai circulă. „Şi preţurile trenului de epocă s-au modificat pentru două zile", a precizat unul dintre controlorii din tren. Astfel, un bilet la clasa a II-a până la Putna a co