Reprezentanţíi societăţii ASTRA, filiala Deva, consideră asigurarea obligatorie „o donaţie”. O familie din localitatea Săcel Strei se izbeşte de refuzul categoric al asiguratorului de a o despăgubi de pagubele produse de un trăsnet.
Povestea familiei Pascal începe în luna martie, când a încheiat, pe lângă poliţa de asigurare obligatorie, o poliţă care să cuprindă şi alte tipuri de asigurare.
„Am vrut să dormim liniştiţi aşa că pe lângă asigurarea obligatorie ne-am asigurat bunurile şi în cazul distrugerilor cauzate de trăsnete. Asta chiar dacă am plătit aproape dublu faţă de cei 20 de euro, cât costa asigurarea obligatorie”, a povestit Tatiana Pascal, proprietara poliţei de asigurare.
În urmă cu două luni, nenorocirea s-a produs. Un trăsnet a lovit locuinţa hunedorenilor, iar supratensiunea produsă a afectat grav centrala termică. Opinia specialiştilor a fost clară: „defecţiunea s-a produs ca urmare a trăsnetului şi a avut drept rezultat deteriorarea gravă a plăcii electronice”, se arată în expertiza tehnică întocmită de Valer Vlaiconi. Înlocuirea acestei plăci a costat familia Pascal aproximativ 650 de lei.
Cu actele doveditoare, respectiv expertiza tehnică, factura reparaţiei şi atenţionarea de furtună emisă de Primăria Călan, Tatiana Pascal s-a prezentat la sediul agenţiei ASTRA din Deva. „Am fost tratată cu un profund dispreţ atât de consilierul juridic Iosif Ilieş, cât şi de inspectorul Vasile Bârlădeanu. Primul mi-a spus că această poliţă de asigurare este o donaţie făcută Guvernului, iar inspectorul m-a trimis la plimbare, pe motiv că nu l-am convins de cele întâmplate”, a spus femeia.
O lună mai târziu, familia Pascal primeşte şi un răspuns oficial din partea societăţii ASTRA Asigurări. Aici Vasile Bârlădeanu arată că agenţia nu poate plăti pagubele din cauză că nu trăsnetul e vinovat de cele întâmplate, ci scurtci