Trei firme cu vechime pe statele de plată ale municipalităţii din Iaşi câştigă în continuare, cu predilecţie, zeci de milioane de euro din proiectele cu finanţare UE desfăşurate în oraş. Primul contract „cu greutate“ a fost deja atri-buit firmelor Martin Rose, Vega ’93, Conest şi Citadin, care vor asfalta 16 străzi din municipiu, în schimbul a 13,5 milioane de euro.
Firma germană Martin Rose Gmbh este abonata contractelor de reabilitare a liniilor de tramvai ale Primăriei Iaşi, obţinând în ultimii trei ani contracte chiar şi fără licitaţie de 26,6 milioane de euro. În 2008, firma a obţinut 19,5 milioane de euro pentru reabilitarea a 16 kilometri de şină pe ruta Gară-Billa-Arcu-Bacinschi, precum şi la liniile de tramvai de pe podul Alexandru cel Bun.
Societatea a mai prins, fără licitaţie, un pot de 1,47 milioane de euro pentru modernizarea liniilor de tramvai din zona Elena Doamna până în staţia Pădure. Cea mai recentă suplimentare de contract a fost acum două luni, atunci când germanii au primit fără licitaţie 2,3 milioane de euro pentru a înlocui liniile de tramvai de pe Anastasie Panu, lucrare care va fi finalizată în octombrie.
Chiar dacă se va ocupa doar de o mică parte din investiţia europeană „Dezvoltarea reţelei rutiere în zona culturală, istorică şi turistică a Municipiului Iaşi“, anume schimbarea liniilor de tramvai pe strada Gavril Muzicescu, între Fundaţie şi Colegiul Naţional, şi din Copou, între Rond Triumf şi Agronomie, firma Martin Rose a fost numită lider de proiect.
Şantiere fără sfârşit la Iaşi
„Ne ocupăm doar de liniile de tramvai, dar suntem lideri de proiect. Vom supraveghea respectarea contractului şi a graficului de execuţie. Avem cum să ducem contractul la bun sfârşit, avem capacitate şi asociaţi buni. Colaborăm bine cu Primăria“, a spus Andrei Zahner, manager Martin Rose. Un alt client fid