Armatorii bacurilor sunt primii interesaţi să se rămână doar la stadiul de proiect, altfel ar rămâne fără încasări uriaşe. Din aprilie, realizarea podului a fost declarată obiectiv de interes naţional, însă nu s-a mai avansat deloc şi totul stă la stadiul arhicunoscut, doar al vorbelor goale
De 16 ani, de când prefectul de atunci, Ilie Lascu, dădea pentru prima dată ca sigură începerea lucrărilor, povestea se repetă în fiecare an prelectoral.
Din luna aprilie a acestui an podul a devenit obiectiv de interes naţional, prin Hotărâre de Guvern, dar nu s-a mai întâmplat nimic altceva.
Premierul Emil Boc anunţa în 27 aprilie 2011 că podul rutier între Brăila şi Tulcea este o prioritate guvernamentală, urmând să fie realizat printr-un parteneriat public privat, cu participarea şi sprijinul Consiliilor Judeţene Brăila şi Tulcea
"În ceea ce priveşte Ministerul Dezvoltării Regionale, primul-ministru a menţionat că vor fi realizate în parteneriat public-privat următoarele proiecte: ... podul rutier peste Dunăre, între Brăila şi Tulcea, un proiect realizat, de asemenea, în parteneriat cu Ministerul Transporturilor şi cu participarea şi sprijinul Consiliilor Judeţene Tulcea şi Brăila", se spune într-un comunicat de pe site-ul Guvernului.
Proiectul, gestionat de Ministerul Dezvoltării, ar trebui ca la finalizare să scurteze distanţa dintre muncipiile Tulcea şi Brăila cu 210 km.
Subiectul podului fusese readus în discuţii şi în 2007, când s-a realizat şi un studiu de fezabilitate, însă proiectul a fost dat uitării deoarece s-a constatat că doar pe partea judeţului Tulcea ar fi fost nevoie de aproximativ 300 de exproprieri.
S-ar pierde bani grei la bac
Armatorii bacurilor sunt cei mai interesaţi ca proiectul să nu fie pus în practică sau măcar să se întârzie cât mai mult trecerea de la vorbe la fapte.
Miz