Un centru comercial din Oradea are două spaţii în care se găsesc produse tradiţionale şi articole de vestimentaţie ale unor producători şi agenţi economici locali. Târgul Ţăranului şi Expo Fashion Bazaar din Era Shopping Park Oradeafac notă discordantă în peisajul cu magazine ale unor branduri naţionale sau internaţionale.
Aici şi-au găsit locul zece producători din Bihor, care comercializează lapte si produse lactate, vin, carne, paste făinoase, uleiuri presate la rece, pâine, miere şi produse apicole, legume şi fructe naturale şi dulciuri de casă. Produsele din cadrul Târgului Ţaranului sunt artizanale, făcute în serii mici şi fără niciun fel de conservanţi, coloranţi sau potenţiatori de gust.
Gust autentic
Mezelurile de la târg sunt la mare căutare printre cei care intră în magazin. Succesul ar fi reţeta tradiţională după care se prepară produsele de carne. „Suntem o carmangerie din Salonta. Am avut spaţii acolo, dar acum numai punctul acesta de lucru este deschis. Clientul care intră şi cumpără revine şi altădată. E mulţumit atât de calitate cât şi de preţ. Cel mai bine trec şunca de casă, cârnaţii de casă, slănina afumată. Sunt produse care au un proces de preparare tardiţional. Preţurile sunt acealeaşi ca la magazinele de cartier", precizează Iulia Negran, casieră.
Expo Fashion Bazaar, cel de-al doilea spaţiu deschis pentru a proteja şi susţine comercianţii autohtoni s-a deschis la ideea lui Cristian Clintoc. Consilier juridic de meserie, orădeanul nu s-a temut de concurenţa cu marii retaileri şi a închiriat o suprafaţă de aproape 500 de metri pătraţi în centrul comercial, pe care a subînchiriat-o apoi unor producători şi comercianţi autohtoni. „Ideea mi-a venit pe când lucram într-o galerie comercială. Acolo am observat că nu există spaţii unde micii comercianţi să îşi poată expune şi vinde produsele", spune Clintoc. Astfel,