Opt fabrici de componente, în care lucrează circa 950 de persoane, și-au asigurat deja un loc în perimetrul uzinei Ford. Chiar dacă americanii nu au investit decât un sfert din cât ar fi trebuit, producția noului B-Max nu pare amenințată.
Preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa, a declarat după o vizită făcută la uzina Ford unde a avut o întâlnire cu conducerea companiei, că la Craiova sunt așteptați încă zece producători de componente care vor lucra pentru americani. Aceștia se vor alătura celor opt furnizori deja existenți în curtea fabricii însă vor fi nevoiți să își amplaseze utilajele în interiorul parcului industrial și nu în uzină pentru că acolo nu mai este loc.
„Am fost impresionat de ritmul de lucru de la Ford Craiova, mai ales că vizita de astăzi (n.red. - marţi, 16 august) am făcut-o după aproape zece luni, și atunci halele erau încă goale. În acest moment s-a schimbat linia de montaj, au fost ridicate foarte multe hale, inclusiv una specială în care au fost montaţi deja 340 de roboţi", a declarat pentru Agerpres preşedintele CJ Dolj. Acesta a adăugat și că a văzut două prototipuri ale modelul Ford B-Max care se va fabrica la Craiova începând de anul viitor. „Au fost fabricate două prototipuri ale modelului Ford B-Max pe care le-am văzut astăzi. Nu le-am testat, dar le-am analizat', a menționat Prioteasa.
Cu doar câteva zile în urmă, compania americană Cooper Standard și-a anunțat intenția de a deschide o unitate de producție lângă uzina Ford de la Craiova. Keith Stephenson, directorul operațional al firmei menționează că „acesta este încă un exemplu al strategiei Cooper Standard de a sprijini extinderea partenerilor săi la nivel mondial. Pe lângă colaborarea cu Ford operațiunile noastre din România vor include furnizarea de produse de etanșare și sisteme de transport al fluidelor către alți clienți”.
Conform oficia