Piața de bunuri de folosință îndelungată a continuat să evolueze în ritmul primului trimestru al acestui an, înregistrând o creștere de două cifre față de anul trecut, potrivit celui mai nou raport al GfK Temax România.
În trimestrul doi din 2011, piața bunurilor de folosință îndelungată a crescut cu 12.4% comparativ cu același trimestru al anului trecut, în timp ce creșterea pentru primele șase luni a fost de 11.6%. Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a fost de 306 milioane de euro în al doilea trimestru, și de 613 milioane pentru primele șase luni ale anului în curs.
Sectorul IT a avut cea mai bună performanță din piață, cu o creștere de 27.5%, care nu s-a bazat doar pe vânzările de computerele portabile, ci și pe cele de monitoare, desktop-uri și periferice. PC desktop-urile s-au aflat în zona verde, însă rata lor de creştere a fost de aproape patru ori mai mică decât cea a computerelor portabile.
Electrocasnicele mici și sectorul foto au avut de asemenea creșteri de două cifre, de 17.8%, respectiv 17.7%.
Vânzările din electrocasnice au crescut cu 4 milioane de euro față de acelaşi trimestru al anului trecut. Liderii sunt aparatele pentru prepararea băuturilor calde şi aparatele pentru prepararea alimentelor. Aparatele pentru coafat părul continuă să lupte pentru atenţia consumatorilor, în timp ce produsele tradiţionale, precum fiarele de călcat şi aspiratoarele, au înregistrat creşteri de două cifre. Expresoarele devin din ce în ce mai puternice, având o contribuţie importantă la evoluţia pozitivă a sectorului în ansamblu. Expresoarele full-automate, cele mai scumpe modele de expresoare, au avut o performanţă remarcabilă, devenind cel mai important segment în cadrul acestei categorii. Obiceiul de cumpărare s-a mutat de la aparatele pentru îngrijire personală către produsele tradiţionale folosite pentru activităţi gospodăreşti de