O autostradă care să împrejmuiască Capitala şi să asigure conexiunea cu Coridorul IV paneuropean ar putea costa de până la cinci ori mai mult decât standardele de cost impuse de Ministerul Transporturilor, adică circa 19 milioane de euro pe kilometru, potrivit calculelor ZF care iau în considerare declaraţiile ministrului Anca Boagiu, aflată într-o vizită de lucru în China.
"Vorbim de un proiect care vizează construirea a 101 kilometri de autostradă în jurul Bucureştiului, parte a Coridorului IV paneuropean care porneşte de la Constanţa şi ajunge în Europa Centrală şi de Vest. (...). Valoarea estimată este de 1,9 miliarde de euro", a declarat Anca Boagiu, potrivit Mediafax.
În acest moment, o astfel de autostradă, care ar urma să aibă 101 kilometri şi să coste 1,9 miliarde de euro, nu are surse de finanţare, însă Boagiu încearcă să găsească finanţare privată de la investitorii asiatici.
Nu este însă pentru prima oară când chinezii încearcă să se implice în construcţia unei autostrăzi care să înconjoare Capitala, având în vedere că proiectul datează din 2006, când în fruntea Ministerului Transporturilor se afla Radu Berceanu. Astfel, o firmă de construcţii din China a depus la acea vreme o ofertă pentru această şosea, însă nu a corespuns cerinţelor, iar ulterior autostrada a rămas în stadiul de proiect.
Potrivit standardelor de cost elaborate de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, preţul minimal pentru un kilometru de autostradă variază între 3,86 şi 6,1 mil. euro, în funcţie de relieful pe care ar urma să fie construit (şes, deal, munte).
Reprezentanţii ministerului nu au putut fi contactaţi până la închiderea ediţiei pentru a comenta asupra modului în care au estimat costul inelului de autostrăzi ce ar putea împrejmui Capitala şi asupra stadiului în care se află acest proiect.
Deocamdată, Bucureştiul nu are nici măc