Piaţa electronicelor şi electrocasnicelor dă semne de viaţă. Acest sector a crescut în al doilea trimestru al anului cu 12%, faţă de perioada similară din 2010. Datele reies dintr-un studiu prezentat de compania GfK.
Aparatele foto şi electrocasnicele mici au scos piaţa de profil din crisp. E vorba de creşteri de aproape 18%. În schimb, sectoarele telecom şi electrocasnicele mari au crescut într-un ritm mai lent, de sub zece procente. Singura rămasă în "zona roşie" este piaţa echipamentelor de de birou, dar scăderea s-a diminuat la trei procente şi jumătate.
O creştere puternică a înregistrat-o sectorul IT. După câteva trimestre în care românii au amânat achiziţia de PC desktop-uri, monitoare, tastaturi sau mouse-uri, trendul s-a inversat. Întregul sector a crescut cu 27%, faţă de perioada similară de anul trecut.
Piaţa a fost stimulată în trimestrul doi de electrocasnicele mici, care au adus încasări cu patru milioane de euro mai mult faţă de aceeaşi perioadă din 2010. Liderii sunt aparatele pentru prepararea băuturilor calde şi cele pentru prepararea alimentelor.
În fine, categoria roboţilor de bucătărie, care obişnuia să tragă piaţa în jos în ultima perioadă şi-a schimbat acum direcţia şi contribuie la creşterea vânzărilor.
Piaţa electronicelor şi electrocasnicelor dă semne de viaţă. Acest sector a crescut în al doilea trimestru al anului cu 12%, faţă de perioada similară din 2010. Datele reies dintr-un studiu prezentat de compania GfK.
Aparatele foto şi electrocasnicele mici au scos piaţa de profil din crisp. E vorba de creşteri de aproape 18%. În schimb, sectoarele telecom şi electrocasnicele mari au crescut într-un ritm mai lent, de sub zece procente. Singura rămasă în "zona roşie" este piaţa echipamentelor de de birou, dar scăderea s-a diminuat la trei procente şi jumătate.
O creştere puternică a înregistrat-o se