Companiile Automobile Dacia și Porsche România controlează împreună peste jumătate din piața autoturismelor noi. Aproape 20 de firme se bat pe procentele rămase
Profunzimea crizei vânzărilor de autoturisme din România nu a fost corect estimată de nimeni. An după an, reculul se adâncește, în ciuda faptului că majoritatea piețelor din Europa înregistrează creșteri. Conform statisticii Asociației Constructorilor Auto Europeni (ACEA), în primul semestru al acestui an, România a avut o scădere de 13,3% a înmatriculărilor de autoturisme, în timp ce reculul mediu al pieței UE a fost de numai 2,1%. Doar Portugalia (-20,3%) și Spania (-26,8%), state aflate într-o situație financiară extrem de dificilă, au avut în perioada menționată reduceri mai importante ale numărului de automobile înmatriculate.
În acest context, comercianții români de autovehicule au încercat să își protejeze afacerile împărțindu-se în mai multe tabere: unii au mizat pe păstrarea sau majorarea cotei de piață, în timp ce alții au preferat să mențină o marjă cât mai mare de profit sau să asigure o bună etajare în piață a brandurilor reprezentate.
„Noi nu cumpărăm cotă de piață“, declara cu câteva luni în urmă șeful Ford România, justificând trendul descendent pe care se află marca americană și aruncând, totodată, o săgeată către importatorii și dealerii care, în încercarea de a atrage cât mai mulți clienți, împart în stânga și-n dreapta cu discounturi și oferte speciale. În același timp, oficialii importatorului Renault-Nissan erau mai preocupați de „complementaritatea“ ofertei decât de obținerea unui loc fruntaș în topul vânzărilor.
Cifrele spun totul
Indiferent de strategia aleasă, rezultatele primului semestru arată clar o distanțare tot mai accentuată a companiei Porsche România de restul grupurilor de importatori sau reprezentanțe ale producătorilor. Astfel, luând în calcul t