Germania, locomotiva Europei, a ramas fara combustibil, motiv pentru care vagoanele pe care le tragea s-ar putea sa nu mai ajunga la destinatie, mai ales in conditiile in care trenul s-a oprit chiar in apropierea haltei "criza", din pustiul economic.
Unele din acestea, cele care se afla mai in spatele vagonului, au luat foc si este foarte posibil ca acest incendiu sa se extinda si la cele din fata.
Germania, care este principalul motor economic care trage pentru Europa, tocmai a inceput sa traga in gol. Aceasta a reusit sa mai scoata, cu greu, un fum de crestere economica de 0,1%, in cel de-al doilea trimestru din 2011, in conditiile in care media per total a UE, dar si a zonei euro, a fost de 0,2%.
A doua locomotiva, Franta (care fata de trimestrul trecut nu a avansat deloc), este si ea in aceeasi situatie. Impreuna cu Germania ar fi reusit o oarecare miscare, dar acum, singura, sigur va ceda in fata presiunii vagoanelor care ar fi trebuit retrase demult sau trase pe o linie moarta (a nu se intelege ca vorbesc de scoaterea lor din UE pentru ca dezastrul economic ar fi survenit mult mai repede si cu efecte mult mai puternice).
Grecia, Spania, Portugalia, Irlanda, Italia sunt vagoanele pline cu combustibil care stau in spatele trenului, facand ca explozia sa fie iminenta, chiar daca pe cel mai afectat dintre ele, Grecia, tocmai s-a turnat recent un dus de apa rece de aproape 160 de miliarde de euro.
Aceste avansuri slabe ale PIB-ului ridica tot mai multe intrebari legate de capacitatea de miscare a acestui tren. Pana si revizorii tehnici care sunt cu ochii pe el nu prea vor sa se mai apropie de frica unei explozii care ar putea sa le distruga plasamentele facute.
Principalii indici bursieri europeni - DAX, CAC 40 si FTSE - firele care transmit vestile in restul lumii - au inrosit, marti, dupa ce s