Sumele rulate de noii comercianți se ridică la opt milioane de euro/an, potrivit estimărilor Capital, în timp ce aeroportul are bugetate încasări de minimum 1,5 milioane de euro anual din spațiile comerciale
Inaugurat anul aceasta în martie, noul terminal al aeroportului Otopeni și-a găsit repede fani. Cam la fel de repede pe cât și-au găsit clienți magazinele, restaurantele și barurile din incinta acestuia. Un magazin de parfumerie, un altul de produse românești lucrate manual în mare parte, câteva baruri scumpe, două-trei fast-fooduri, câteva locuri pentru fumători, la care se adaugă fundalul muzical pe ritmuri de Budha Bar, sunt printre atracțiile cu care aeroportul Henri Coandă și-a câștigat clienții aflați în tranzit pe holurile spațioase ale noului terminal. Și-au fost destui!
Cifrele pe trimestrul doi arată un trafic de peste 1,1 milioane de pasageri pe
curse internaționale, deservite în mare parte de noul terminal (vechiul terminal dispune doar de cinci porți de îmbarcare). De altfel, în primele șase luni, peste două milioane de pasageri s-au înregistrat la Otopeni pe astfel de zboruri.
„Odată cu inaugurarea noului terminal, potrivit rezultatelor de pe trimestrul doi, se arată un salt spectaculos în percepția pasagerilor în ceea ce privește aeroportul și serviciile oferite“, declară pentru Capital Valentin Iordache, director calitate al aeroportului Henri Coandă. Mai mult, nivelul serviciilor a crescut de la categoria C la categoria B, rating similar aeroporturilor din Amsterdam, Frankfurt sau Dubai.
Potrivit unui calcul efectuat de Capital, operatorii economici din noul terminal au venituri de 1,5-2 milioane de euro trimestrial de pe urma cumpărăturilor făcute de pasageri, în condițiile în care valoarea medie a unui bon de cumpărături este de cinci euro. Suma este similară cu încasările minime anuale ale aeroportul