• Spalatoriile auto erau o afacere de succes pana acum trei ani • In acest moment, pentru a-si pastra o parte din clienti, spalatoriile auto din Iasi scad preturile si ofera reduceri, promotii si abonamente • Din 2008 si pana acum, numarul iesenilor care apeleaza la aceste servicii a scazut la jumatate • "Sfatul meu, de administrator al unei spalatorii auto mai bine de 11 ani, pentru tinerii care vor sa isi porneasca o astfel de afacere este sa nu isi asume riscurile, pentru ca nu merita. Investitia este prea costisitoare si nu poate fi amortizata in perioada asta de criza, cu atat de putini clienti" • Preturile au scazut cu 20-40 la suta, incepand cu 2008
Spalatoriile auto, o afacere care se dovedea extrem de profitabila la Iasi cu 10 ani in urma si care a atras multi investitori, se afla acum in mare dificultate. Patronii firmelor de profil sustin ca veniturile din aceasta activitate au scazut considerabil odata cu instalarea starii de criza economica, in 2008, din cauza faptului ca oamenii prefera sa faca economie si sa curete masinile la spalatorii mult mai rar sau deloc.
Materia prima, curentul electric si apa folosita, s-a scumpit, dar tarifele practicate de spalatorii au scazut. Aceasta masura a fost luata de o buna parte dintre afaceristi, care concureaza prin promovarea preturilor. In zonele cu putine spalatorii preturile sunt mai mari comparativ cu cele practicate in arealele cu o densitate mai mare de asemenea afaceri, tocmai datorita competitiei.
O afacere fara perspective mari
Unii intreprinzatori din domeniu care inchiriau spatiul sau echipamentul pentru desfasurarea activitatii de spalare si igienizare a autoturismelor au fost nevoiti sa isi inchida afacerea de cand a inceput criza. Majoritatea celor care continua sunt cei ce au investit, cu mult inainte de 2008, atat in achizitionarea terenului si constru