După ce, cu scandalul aferent, brandul de ţară al României, celebra deja frunzulică, desenată pentru 900.000 euro, a devenit realitate, ministerul păstorit de Elena Udrea s-a gândit să scoată din puşculiţa fondurilor europene nişte alte milioane de euro pentru o campanie de... conştientizare a existenţei frunzuliţei, informează jurnalul.ro. Zis şi făcut! Luna aceasta, MDTR a lansat procedurile de achiziţionare de servicii de creaţie pentru promovarea şi „creşterea gradului de conştientizare asupra brandului turistic naţional". Procedura anunţată este licitaţie restrânsă, iar suma alocată, provenită din fonduri europene, este de aproape 2,5 milioane de euro cu TVA.
Pentru a obţine aceşti bani, agenţia care va fi agreată va trebui să fie una recunoscută, în sarcina ei căzând realizarea a câte trei clipuri de câte 30 de secunde, 340 de fotografii pentru publicitate, 6 advertoriale, imagini animate şi bannere web.
Şi pentru ca lucrurile să fie foarte clare pentru respectiva agenţie, ministerul Elenei Udrea menţionează şi publicul-ţintă pe care l-ar vrea atras în călătorii prin România: „turişti cu discernământ". Şi dacă ne întrebăm unde crede Ministerul Dezvoltării că se găsesc respectivii turişti „cu discernământ", tot MDTR ne dă răspunsul: în Austria, Italia, Franţa, Germania, Ungaria, Rusia, Marea Britanie şi Irlanda şi în SUA.
Mai mult de atât, ca nu cumva să apară vreo confuzie şi turiştii să fie selectaţi pe bază de teste psihiatrice, Ministerul Dezvoltării defineşte şi face şi portretul robot al aşa denumitului „turist cu discernământ": „aceşti călători cu discernământ reprezintă un gen special de turişti, ce utilizează resursele media într-un anumit fel şi au anumite aşteptări legate de destinaţie". În privinţa profilului psihografic al turistului cu discernământ, MDTR spune că acesta este „deschis la minte şi tolerant, duce o viaţă sănăt