Primăria şi Consiliul Judeţean trag pe dreapta şoferii ilegalişti şi-şi înfiinţează propriul serviciu de transport public. Peste câteva luni, microbuzele particulare vor deveni istorie. Autorităţile fac un serviciu de transport modern cu maşini alimentate cu biogaz şi tramvaie.
Ideea unui serviciu de transport public judeţean nu este nouă la Brăila, însă abia acum începe să intre în linie dreaptă. Reprezentanţii administraţiei publice au început să vorbească despre reînfiinţarea fostei Întreprinderi Judeţene de Transport Local (IJTL) după ce Braicar-ul a început să dea semne de declin şi chiar, în iulie, a disponibilizat 130 de oameni.
Noul serviciu va funcționa pe raza municipiului şi în județ. „Eu sunt hotărât să intrăm în normalitate. Noi dorim să avem un transport municipal și județean al administrației", a declarat Gheorghe Bunea Stancu, președintele Consiliului Județean Brăila.
Acesta a mai precizat că noul serviciu nu va însemna neapărat desfiinţarea particularilor, ci o concurenţă reală pentru aceştia.
Adio mafie maxi-taxi!
Motivul pentru care edilii s-au hotărât să pună piciorul în prag este numărul foarte mare de sesizări sesizări primite la adresa conducătorilor de microbuze și taxiuri.
Oamenii se plâng că aceștia nu circulă conform normelor impuse și și-au făcut propriile reguli de circulație. De asemenea reprezentanţii Administraţiei consideră că ar fi normal ca transportul public să ţină de ei şi nu de agenţi particulari.
Ideea este și pe placul cetățenilor care spun că s-au săturat de microbuzele vechi și de șoferii care ascultă manele la refuz și nu aud unde să facă stație.
Mulți dintre șoferii de microbuze nu respectă graficul şi înghesuie călătorii, iar multe mașini sunt foarte vechi, astfel încât reprezintă un real pericol pentru pasageri.
Citeşte amănunte în ediţia locală de Galaţi-Brăila a cotid