MOL România, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa petrolieră locală, a înregistrat un uşor avans al vânzărilor de carburanţi în primele şase luni ale anului, comparativ cu perioada similară a anului trecut, de circa 1,1%. Rezultatele anunţate ieri de companie vin în contextul în care în primele trei luni ale anului vânzările în volum ale MOL România stagnau.
"În România, vânzările în volum de carburanţi au crescut uşor cu 1,1% în prima jumătate a anului 2011 comparativ cu aceeaşi perioadă de anul trecut. Vânzările pe carduri (vânzările din segmentul comercial către flotele de maşini - n.red.) au început să-şi revină în 2011, crescând cu 2% în primul semestru al anului faţă de primele şase luni din 2010", se arată în raportul grupului petrolier ungar MOL, proprietarul MOL România.
Retailul încă scade
Potrivit celor mai recente informaţii, piaţa de carburanţi în totalitate a stagnat în volum în primul semestru din 2011 comparativ cu perioada similară a anului trecut, dar evoluţiile în funcţie de segmentele de piaţă au fost diferite.
La nivelul tuturor jucătorilor care şi-au anunţat rezultatele financiare până acum se remarcă o tendinţă de revenire a cererii pe segmentul comercial, în timp ce consumul în segmentul de retail (persoane fizice) continuă să fie afectat de puterea mică de cumpărare a românilor.
De exemplu, Petrom, cea mai mare companie din România, a înregistrat vânzări comerciale de benzină şi motorină în creştere, dar pe partea de retail a raportat o scădere de 5% în primul semestru al anului, în linie cu tendinţa pieţei.
Rompetrol, al doilea jucător din piaţa petrolieră locală, a raportat la rândul său vânzări în volume cu 11% mai mari în primul semestru al anului pe segmentul comercial, în timp ce divizia de retail continua să scadă cu circa 3% în perioada analizat