759 milioane de lei, fără TVA. Atât ne costă construcția celei mai înalte șosele din România. Până acum, s-au achitat 619 milioane de lei, din care 50 de milioane de lei au fost decontați de la bugetul de stat.
Proiectul a fost demarat în 2009, iar constructorii spun că vor finaliza lucrarea până în vara anului viitor, a transmis în exclusivitate pentru adevarul.ro, directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale, Daniela Drăghia.
Inițial, constructorii au anunțat că Transalpina va fi gata la sfârșitul acestui an, însă din cauza complexității acestei construcții și a perioadei de iarnă, în care nu se poate lucra, deschiderea oficială a celei mai înalte șosele din țara noastră se amână pentru încă alte șase luni, mai exact până în iunie 2012.
Vezi aici fotogalerie cu Transalpina
În momentul de față, au mai rămas de terminat aproape 3 km. Este vorba de cea mai frumoasă parte a Transalpinei, între Rânca şi Obârşia Lotrului, pe o distanță de 900 de metri și de alți doi kilometri pe Valea Frumoasei, ne-au transmis în exclusivitate reprezentanții CNADNR.
Click pe imagini pentru fotogalerie
Pe lângă aceste tronsoane, mai trebuie făcute două poduri și alte lucrări de consolidare a unor versanți. De asemenea, mai sunt de montat parapeții, indicatoarele și marcajele rutiere. Aceste porțini pot fi parcurse destul de ușor și în siguranță, fără a fi nevoie ca la întoarcere să îți duci mașina în service.
Click pe imagini pentru FOTOGALERIE
Cum arată Transalpina acum 44 de ani
Transalpina, denumită şi "Drumul Regelui" a devenit circulabilă în 1935, fiind pietruită în timpul domniei Regelui Carol al II-lea. După ce a fost reabilitată de nemţi în Al Doilea Război Mondial, şoseaua a fost uitată complet de autorităţi şi nu a mai fost niciodată asfaltată. Transalpina, face legătura în