Muzicienii britanici fac presiuni asupra guvernului de la Londra pentru introducerea unei probe "culturale sau creative" în cadrul examenului de Bacalaureat, care cuprinde în prezent cinci probe, relatează BBC News.
Adolescenţii britanici trebuie să obţină cel puţin calificativul "C" la probele de matematică, limba engleză, ştiinţă, o limbă străină, istorie sau geografie pentru a promova Bacalaureatul. Societatea Muzicienilor (ISM), precum şi o revistă muzicală, militează pentru introducerea unei a şasea probe de examen, cea creativă.
Departamentul Educaţiei susţine că prioritatea o reprezintă studiul materiilor "de bază" şi anume cele cerute de universităţi.
ISM şi publicaţia însă au cerut sprijinul cetăţenilor, rugându-i să adreseze cât mai multe scrisori parlamentarilor care îi reprezintă în forul legislativ pentru a susţiine campania de introducere a muzicii ca probă la bacalaureat.
Într-o scrisoare demonstrativă, britanicii sunt sfătuiţi să insiste asupra unui raport publicat de o comisie parlamentară în luna iulie. Comisia a cerut atunci guvernului să reevalueze subiectele la alegere din cadrul examenului, deoarece unii elevi ajung să nu studieze ce le place. "Dacă nu protejăm muzica, vom pune în pericol patrimoniul nostru muzical, industria, precum şi beneficiile sociale şi academice ale educaţiei muzicale", se mai arată în scrisoarea deschisă.
Christopher Walters, editorul revistei Profesorul de Muzică, crede că "Bacalaureatul este în esenţă un indicator al performanţei, prin urmare probele care nu sunt incluse vor avea de suferit". Un purtător de cuvânt al Departamentului de Educaţie a explicat că Bacalaureatul nu este gândit pentru a testa toate cunoştinţele, ci doar cele de bază. "Bacalaureatul dă asigurări că fiecare copil are şansa de a studia subiectele academice de bază, cerute de universităţile de top".
Muzicienii br