Consumatorul român preferă berea la PET si consideră că berea la cutie este premium. Acestea sunt printre cele mai importante caracteristici ale băutorului autohton de bere, descrise de Grant McKenzie, vicepreședinte de marketing la Ursus Breweries, particularități de care trebuie să țină seama orice berar care dorește să aibă succes.
Producătorii de bere din România nu sunt deloc fericiți în ultima perioadă. De la vârful de consum din 2008, când au vândut peste 20 de milioane de hectolitri, vânzările au tot scăzut, până la 17 milioane hectolitri anul trecut. Iar anul acesta, deși este încă devreme pentru o estimare exactă, producătorii se așteaptă la o nouă scădere, de câteva procente.
Pe baza caracteristicilor pieței, berarii încearcă să găsească modalități de a crește vânzările, mcar în volum dacă nu valoric. Așa au apărut tot mai multe feluri de bere la sticle de plastic. Cum ar fi Ursus la un litru, una dintre ultimele apărute. „Vânzarea de Ursus la PET ne-a surprins destul de tare, nici nu am putut face față consumului imediat după lansare”, spune Grant McKenzie. Principalul avantaj al PETului este prețul, la care se adaugă faptul că sticla poate fi închisă păstrând berea proaspătă mai mult timp. Culmea, berea le PET este mai ieftină decât cea la cutie sau la sticlă nu din datorită ambalajului, care este mai complicat și mai scump decât aluminiul, ci din pricina transportului.
„Berea este aceeași indiferent de ambalaj, diferența vine din percepția consumatorului”, spune scoțianul de la Ursus care răspunde astfel întrebării de ce berea de 0,33 litri, spre exemplu, pare mai bună decât cea la sticlă de 0,5 litri sau la PET. Evident, are dreptate, nu stă nici un producător să facă tipuri diferite de bere pentru fiecare ambalaj (nu ar fi economic). Cu toate acestea, berea mică pare mai bună la gust…
Fabrica de la Cluj s-a micșorat
Be