foto: halacentrala.roG'market, marca de magazine detinuta de turcii care au dezvoltat primul mall din Romania, ar putea intra in categoria brandurilor din retail disparute de pe piata locala, dupa ce au fost inghitite de retele concurente.
Grupul belgian Delhaize, proprietarul Mega Image, se afla in negocieri avansate pentru preluarea celor patru magazine G'market pe care compania turca Anchor Group le detine in Romania, au declarat surse din piata de retail, citate de Mediafax.
Daca tranzactia se va incheia cu succes, magazinele G'market ar putea impartasi soarta altor 5 retele care si-au schimbat numele dupa ce au fost cumparate de companii concurente.
1. Minimax Discount
Omul de afaceri Dinu Patriciu a cumparat in luna august 2010 lantul de magazine Minimax Discount, prin intermediul companiei Mercadia. La finele lui februarie 2011, Dan Ionescu, CEO Mercadia, a declarat ca reteaua de magazine Minimax va functiona sub brandul Macro din aceasta vara.
In luna mai a acestui an s-a lansat primul magazin Macro, prin rebranduirea unui magazin Minimax Discount.
Patriciu a anuntat ca in 2011 reteaua va numara 150 de unitati, dupa ce in decembrie 2010 compania avea 44 de magazine.
Mercadia are aproape 6.000 de angajati si o cifra anuala de afaceri estimata la 460 milioane euro. Grupul detine retelele Mic.ro, Macro si miniMax Discount, Bet Café Arena, BioGood, restaurantele Heritage si Madame Pogany's din Bucuresti.
2. Plus
Incepand din 20 iunie 2011, toate magazinele Plus functioneaza sub numele de Lidl, grupul german cumparand in 2010 acest lant de retail.
Lidl Romania a initiat in aceasta primavara lucrarile de modernizare la Plus, unul dintre cele mai mari lanturi de retail din Romania, ce cuprindea la acea data 107 magazine.
Consiliul Concurentei a a