După ce lucrările au bătut pasul pe loc timp de aproape şase luni, timp în care s-au descoperit vestigii istorice care au fost analizate de arheologi, lucrările la parcarea de la Universitate au intrat în normal, iar la începutul anului viitor ar trebui finalizate.
Bucureştenii s-au obişnuit deja să vadă în centrul ora-şului o groapă uria-şă, înconjurată de panouri înalte printre care se zăresc urme de ziduri vechi, îngropate de mult în pământ. Un neavizat ar putea crede că acolo s-a deschis un şantier arheologic, după ce mai mulţi specialişti au venit şi au luat la „periat" zona. Timp de mai multe luni, groapa a fost lăsată pe mâna arheologilor, după ce au fost dezvelite zidurile unor biserici străvechi şi mai multe oseminte. După ce au fost încheiate cercetările, constructorii au revenit la treabă pentru că în groapa respectivă trebuie să construiască una dintre cele mai mari parcări subterane din Bucureşti, unde vor putea fi
lăsate peste 400 de maşini.
Cel puţin aşa au promis edilii încă din 2005, când au anunţat proiectul parcării de la Universitate. Până la începerea lucrărilor au mai trecut vreo cinci ani şi s-a tot dat vina pe procedurile birocratice şi pe modificarea legislaţiei în domeniul parteneriatului public-privat. După care vina a fost preluată de arheologi, care au cerut modificarea proiectului iniţial. „S-a dat descărcare de sarcină arheologică pentru zona parcării, mai puţin la vestigiile bisericilor descoperite şi care vor fi păstrate. Acestea vor putea fi văzute de bucureşteni în noua galerie a metroului", a declarat, pentru România liberă, Gh. Mănucu Adameşteanu, şeful Secţiei Arheologie a Muzeului Municipiului Bucureşti. Zidurile bisericilor descoperite în subteran şi care datează din secolele XVIII-XIX vor putea fi admirate în galeria unei noi linii de metrou ce urmează să fie construită.
Gata până la primăvară @N_