Sub acest titlu, ziarul Le Monde publică o lungă anchetă despre vacanţele, centrele de interes şi nebuniile miliardarilor în perioada estivală. Criza, marea criză despre care vorbim zilnic sau aproape zilnic şi care a zdruncinat Europa şi SUA nu a fost decât o eclipsă pentru cei mai bogaţi dintre bogaţi.
Numărul de milionari în lume a crescut din 2007 şi până acum cu aproape 800 de mii de persoane. Informatica, Internetul, lumea finanţelor, industria minieră sau cea a filmului au dat naştere în ultimii ani unei noi comunităţi denumite prin sigla destul de barbară HNWI. Termenul anglo-saxon de "High Net Worth Individuals" desemnează oamenii care posedă asupra lor cel puţin un milion de dolari, bani cash.
Obiceiurile acestei categorii de populaţie au evoluat puţin în ultima vreme: bogătaşii îşi cumpără tot mai multe reşedinte spaţioase şi confortabile, cu piscine încălzite, heliport şi case cu zeci de camere. Extravaganţele lor sunt asimilabile adesea cu prostul gust: deschid sticle de vin roşu de Bordeaux extrem de rare şi de vechi, la temperaturi de peste 30 de grade, cumpără şampanie de zece mii de euro pe seară în discotecă, ş.a.m.d..
Destinaţiile lor ramân şi ele clasice: Florida, Bahamas, Monaco şi mai ales Coasta de Azur, litoralul mediteranean al Franţei. Hexagonul este prin tradiţie prima destinaţie a miliardarilor ruşi şi americani şi a doua a bogătaşilor veniţi din Europa şi din America Latină. Miliardarii, în vacanţe scurte, dar costisitoare
Staruri hollywoodiene precum Brad Pitt, Angelina Jolie, Johnny Depp si Vanessa Paradis au ales să locuiască între două filme în Provence. Alţii, mult mai puţin cunoscuţi, dar mult mai bogaţi vin aici doar în vacanţe. Sejururile lor sunt pe cât de scurte, pe atât de costisitoare, dar şi pretenţioase. Unii miliardari vor să stea în vile cu heliport, alţii dau 15 mii de euro ca să în