A început programul "Zile gratuite de vacanţă", a doua etapă: în perioada 15-31 august, la achiziţionarea unui pachet turistic de la agenţiile membre ANAT, românii pot primi un număr de zile gratuite de cazare, după modelul "plăteşti cinci zile şi stai şase sau şapte". Ce ingredient lipseşte din program? Tocmai promovarea, răspunde la RFI Corina Martin, preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism.
Gradul scăzut de ocupare a hotelurilor, un motiv pentru oferte mai bune
Ca şi anul trecut, pe fond de criză, a fost nevoie de soluţii, programe şi oferte speciale pentru creşterea gradului de ocupare la nivelul hotelurilor, explică preşedintele ANAT. Ultima iniţiativă de acest gen este chiar “Zile gratuite de vacanţă”, derulată într-o primă etapă între 15 iunie şi 15 iulie, cu bune şi rele: „Regretăm faptul că Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului nu s-a implicat deloc în promovarea acestor oferte speciale”, deşi acesta dispune de buget de promovare, spune preşedintele ANAT. „Noi suntem asociaţii, patronate, ne implicăm în realizarea acestor programe, dar rolul Ministerului ar fi fost să vină alături de noi şi să facă acest efort de promovare pentru ca românii să rămână în vacanţă în România. Este rolul pe care, de altfel, l-au jucat foarte bine ministerele sau autorităţile de turism din celelalte ţări din jurul nostru”, spune Corina Martin.
Unde pierd agenţiile şi hotelierii? Promovare proastă sau deloc
Publicitate ar fi, dar greşit direcţionată. „Ministerul nu înţelege că nu poţi promova unui român pe un panou stradal sau într-un clip publicitar România ca o destinaţie în sine şi atât... Valea Prahovei, spre exemplu. Trebuie de fapt să-i oferim promovarea şi posibilitatea de a-şi promova pachetul turistic, oferta specială, care spune ceva, transmite un mesaj”, crede preşedintele ANAT. Din păcate, lipsesc exact acele mes