După ce a început anul pe plus, piaţa de bunuri de folosinţă îndelungată a continuat să crească şi în trimestrul doi, cu 12,4% faţă de perioada similară din 2010, până la 306 mil. euro.
Sectorul IT din România a avut cea mai bună performanţă din piaţă, cu o creştere de 27,5% în termeni de valoare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit unui studiu realizat periodic de firma de cercetare de piaţă GfK România.
La nivelul primelor şase luni din acest an avansul a fost ceva mai mic, de 11,6%, astfel că la finele lunii iunie piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată s-a cifrat la 613 mil. euro, urmând să ajungă până la sfârşitul anului la circa 1,3 mld. euro, potrivit mai multor surse din piaţă.
Sectorul IT a avut cea mai bună performanţă din piaţă în al doilea trimestru, cu un plus de 27,5%, avans explicat prin faptul că nevoia consumatorului de a avea acces la internet, precum şi interesul tot mai mare pentru a învăţa, a socializa, a face cumpărături sau a se distra, l-a determinat pe acesta să privească produsele IT mai mult ca pe nişte accesorii obligatorii decât ca pe achiziţii ocazionale.
Electrocasnicele mici şi sectorul foto au avut de asemenea creşteri de două cifre, respectiv 17,8% şi 17,7%. În schimb, pieţele telecom, electronicele de larg consum şi electrocasnicele mari au avansat într-un ritm mai lent, de sub 10%, piaţa echipamentelor de birou fiind singura rămasă în zona roşie, cu o scădere de 3,6%. Motivul pentru această scădere din piaţa echipamentelor de birou este contextul economic destul de dificil din ultimii doi ani care au condus la scăderi mari în cadrul acestui sector, scăderi ce s-au reflectat în îngheţarea cheltuielilor în infrastructura IT de către companii şi consumatori.
Piaţa de telecom locală a trecut în sfârşit de la un trend negativ la unul pozitiv, acest lucru fiind datorat exclusiv