Hotelierii de pe litoral susţin că actualul sezon estival nu le aduce profituri şi că, în prezent, când staţiunile sunt ocupate la capacitate maximă, ei încearcă să recupereze pierderile înregistrate în prima parte a verii când numărul turiştilor a fost foarte mic.
''Jumătate de vară am avut o scădere de 40%, pe urmă de 20%. Noi am muncit foarte mult pentru promovare, pentru programele speciale. (...) Permanent încercăm să fim flexibili pentru că, în perioadă de criză, flexibilitatea pentru un om de afaceri cred că este esenţială pentru a te putea menţine pe piaţă. Şi nu putem vorbi de profituri în acest an. (...) Este un al treilea an de criză, venim după doi ani care ne-au marcat puternic. Nu vom putea vorbi de venituri mai mari anul acesta faţă de anul trecut, pentru că noi abia suntem în recuperarea pierderilor pe care le-am avut'', a declarat, joi, într-o conferinţă de presă organizată în staţiunea Mamaia, preşedintele Asociaţiei Litoral - Delta Dunării şi Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Corina Martin.
Potrivit reprezentantei Asociaţiei Patronale Mamaia, Anca Nedea, în această vară nu s-a mai întâmplat ca în 2010, când în luna iulie staţiunea Mamaia era ocupată în proporţie de 80%, turiştii preferând Bulgaria în iulie 2011.
''Acum, în august, turiştii au dat buzna la noi..., depinde şi de vreme. În august nu ştim cum să facem ca să primim toţi clienţii, când trei luni de vară am stat de fluiera vântul. (...) Trebuie să ne aşteptăm la un comportament foarte ciudat din partea clienţilor şi de aceea, la anul, noi trebuie să terminăm pregătirile în luna aprilie ca să avem timp să şi promovăm, iar apoi să obţinem feed-back şi clienţii să vină pe litoral de la jumătatea lui mai. (...) Mă bucur că acum hotelierii investesc bani ca să facă ceva..., trebuie să facem bani mulţumind clienţii'', a afirmat Anca Nedea.