Grupul FIBA din Turcia a scos la vânzare lanţul de supermarketuri G'Market, unul dintre cele mai vechi de pe piaţa locală, după ce a închis o serie de unităţi, iar cifra de afaceri a scăzut la jumătate faţă de perioada de boom.
Printre companiile interesate de achiziţia celor patru magazine G'Market se numără Carrefour şi Mega Image, potrivit unor surse din piaţă, care afirmă că este posibil ca vânzarea să fie realizată separat pentru fiecare magazin în parte, nu pentru toată reţeaua.
G'Market este unul dintre primii retaileri care au intrat pe piaţa locală, în 1998, la doar doi ani distanţă de Metro Cash&Carry, care practic a lansat retailul modern în România. La un an distanţă a intrat şi Billa, reţea de supermarketuri parte a grupului german Rewe, şi în 2001 şi-a făcut intrarea şi Carrefour.
Încă un retailer pe lista dispăruţilor
Vânzarea G'Market ar putea însemna dispariţia unui alt brand din retailul local după ce criza a scos de pe piaţă reţeaua de cinci hipermarketuri Pic, deţinută de fraţii Ilie şi Cornel Penescu, iar SPAR, reţeaua de origine olandeză operată în franciză de fraţii Ioan şi Floare Cuc din Arad, nu mai are niciun magazin operaţional. Nici reţeaua de supermarketuri Ethos, controlată de Ion Şoloman, nu mai are funcţională niciuna din cele 20 de unităţi
În prezent reţeaua G'Market mai numără patru unităţi, cu două mai puţine decât la începutul anului. Dintre acestea trei sunt în Bucureşti şi una în Iaşi, în timp ce compania a închis o a doua unitate în Iaşi, situată în Iulius Mall, în urmă cu mai puţin de o lună, precum şi o unitate în Focşani la începutul anului.
Retailerul şi-a păstrat magazinele din Bucureşti Mall şi Plaza România, primele două malluri deschise în Bucureşti, dezvoltate de compania Anchor Group, parte tot a grupului FIBA, care deţine şi G'Market. Celelalte două magazine care mai sunt d