Închiderea pasarelei auto de pe DN1 a transformat centura oraşului în parcare de maşini. Şoferii stau în perioadele de vârf şi două ore pentru a putea intra în oraş. Primăria intenţionează să deschidă un nou drum de acces.
Trafic de coşmar pentru şoferii care sunt nevoiţi să intre sau să iasă din Alba Iulia şi au drum spre sau dinspre Sebeş. Închiderea pasarelei auto ce traversează calea ferată, în cartierul Partoş, a trimis toate autovehiculele pe centura oraşului. În condiţiile în care pe aici tranzitează şi maşinile care au ca destinaţie alte localităţi de pe DN1, cozile ajung la câţiva kilometri în orele de vârf.
„Am stat 45 de minute în coadă şi nu este mult. Ştiu prieteni care au stat şi două ore. Trebuia să se găsească o alternativă mai bună pentru că astfel se va bloca de tot centura când va începe şcoala. Este groaznic să rămâi blocat între două TIR-uri care nu vor să ajungă în oraş, dar nu au loc să treacă pentru că există doar o singură bandă de circulaţie“, a afirmat Cosmin Nanu, din Sebeş.
Peste 10.000 de maşini în fiecare zi
Orele de vârf sunt între 07.00 – 08.30 dimineaţa şi între 15.00 – 17.00, după amiază. Două benzi de circulaţie sunt amenajate doar pe o distanţă de aproximativ 100 de metri la intrarea de pe centură pe strada Mărăşeşti, unde există şi o trecere de nivel de cale ferată. Şi cum intervalul de circulaţie a trenurilor este la aproximativ 15 minute, bariera blochează şi mai mult traficul auto.
Şoferii mai au la dispoziţie soluţia de a traversa integral varianta şi de a intra în oraş pe strada Clujului, dar acest lucru înseamnă un ocol de aproximativ cinci kilometri pe care puţini sunt dispuşi să îl facă. Pentru ca zona de intrare în Alba Iulia să nu fie blocată total, dirijarea circulaţiei se face de către agenţi de la Poliţia Locală. Patru poliţişti stau pe rând în intersecţie, câte o jumătate de oră,