Google, Apple, Facebook şi Amazon sunt cei patru titani ai industriei IT care îşi dispută în acest moment supremaţia în era digitală. Aproape nimeni nu poate scăpa de ei. Reuşesc să scoată bani din aproape toate buzunarele şi deţin controlul asupra unor segmente vaste ale economiei globale.
Lupta se dă în contextul în care fiecăruia din "gaşca celor patru", aşa cum i-a numit Eric Schmidt, preşedintele executiv al Google, îi lipseşte ceva ce are celălalt. Dacă s-ar completa piesele care lipsesc din puzzle-ul fiecărei companii, s-ar obţine un sistem complet care le-ar permite consumatorilor să-şi petreacă timpul urmărind conţinut video, citind ştiri, scriind e-mailuri sau făcând cumpăraturi.
"Este cea mai mare şi cea mai intensă bătălie din istoria IT. Este peste confruntarea dintre Microsoft, Apple şi IBM din anii '90", spune Ted Morgan, directorul unei companii care produce tehnologie pentru dispozitivele mobile, citat de Washington Post, care susţine că reprezentaţii companiilor au înţeles acest lucru şi acţionează în consecinţă.
Cel mai recent exemplu în acest sens este preluarea producătorului de telefoane Motorola de către Google, care va permite companiei ce deţine cel mai mare motor de căutare din lume să pătrundă şi mai mult pe teritoriul Apple.
De-a lungul timpului, afacerile Google şi cele ale Apple nu s-au intersectat.
Google, cu o cotă de peste 90% la nivel global, a făcut bani din publicitatea afişată la rezultatele căutărilor. În loc să-şi producă propriile dispozitive mobile, compania a oferit sistemul de operare Android pentru a rula pe telefoanele altor producători, printre care se numără HTC, Samsung sau LG.
Apple, pe de altă parte, s-a concentrat pe vânzarea de computere, telefoane şi tablete care se potrivesc perfect cu serviciile şi programele dezvoltate de companie. Simbioza dintre iTunes si iPod sau sistemul de