Banii pentru implementarea platformei online a municipalităţii vin de la Uniunea Europeană. Funcţionarii Primăriei Piatra Neamţ vor putea fi astfel la curent cu aplicaţiile software din domeniul legislaţiei.
Vasile Doarbeş lucrează zi de la zi la biroul de relaţii cu publicul al Primăriei şi preia problemele pietrenilor din domeniul administraţiei publice locale. Funcţionarul spune că platforma informatică îi va fi utilă pentru a răspunde cât mai rapid cetăţeanului care se adresează instituţiei.
„Lucrând în «primele tranşee» trebuie să ştii să-l lămureşti pe om şi să-l îndrumi unde trebuie pentru că timpul e preţios pentru toţi“, spune Vasile Doarbeş. El crede că o astfel de facilitate informatică nu îi va mai lua timp să caute documentări suplimentare, mai ales că legislaţia în domeniul administraţiei publice suportă modificări frecvente.
„Sunt şi situaţii în care cetăţeanul care ni se adresează este citit şi instruit şi răspunsul trebui să fie bine documentat“, mai spune funcţionarul.
2%, partea Primăriei
Contractul de finanţare al proiectului a fost semnat zilele trecute la Piatra Neamţ de Valerian Vreme, de la Ministerul Telecomunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI). „Pe termen lung se realizează o economie de fonduri, nemaifiind necesară deplasarea funcţionarilor la diferite cursuri. În plus, angajaţii nu vor mai lipsi din instituţie“, a spus Gabriel Muraru, şeful Serviciului de Comunicare din cadrul Primăriei.
Proiectul care se va implementa în următoarele 24 de luni are o valoare de 5,3 milioane lei, din care 4,1 milioane lei reprezintă asistenţă financiară nerambursabilă de la Uniunea Europeană. Primăria va asigura cele două procente care-i revin (85.000 de lei) din totalul lucrărilor, plus cheltuielile neeligibile, respectiv TVA-ul (1,27 milioane de lei).