Majoritatea operatorilor telecom din Romania au inceput sa vanda din ce in ce mai multe accesorii non-telecom in magazinele in care altcandva se puteau gasi doar produse ce tineau strict de business-urile de baza ale operatorilor – de la GPS-uri la genti si rucsaci, stick-uri de memorie sau HDD-uri externe. Ce rol au aceste produse in strategia operatorilor?
Orange Romania, cel mai mare operator telecom de pe piata locala, subliniaza ca toate produsele pe care le vand au legatura, intr-un fel sau altul, cu comunicatiile mobile. “Datorita faptului ca am insistat in ultimul timp pe datele mobile, vindem laptopuri si tablete si, prin urmare, am inceput sa achizitionam si accesorii pentru acestea: hard-disk extern, mouse, dvd writer, stick USB de memorie, genti, rucsaci si asa mai departe. Toate acestea au legatura cu comunicatiile mobile. De exemplu, noile dispozitive GPS au SIM incorporat insemnand ca in scurt timp vom asista la o convergenta intre smartphone-uri, dispozitivele GPS si playerele multimedia”, au declarat oficiali ai operatorului pentru Wall-Street.ro.
Fara a face un clasament clar al vanzarilor de produse non-telecom, oficialii operatorului subliniaza ca gentile, rucsacii, hard-disk-urile externe, mouse-uri si memoriile externe “aduc venituri considerabile”.
Oficialii Orange spun ca, pe langa a aduce valoare adaugata clientilor – ei netrebuind sa achizitioneze husa de laptop sau incarcator din alt magazin, daca cumpara laptop-ul dintr-una din locatiile operatorului – accesoriile contribuie in mod substantial si la cresterea veniturilor companiei. “Vizam si produsele super premium, dar dupa o selectie atenta, tinand cont in primul rand de ceea ce isi doresc clientii”.
Intrebati daca doresc sa introduca in magazine si alte produse non-telecom, oficialii Orange au declarat ca, pentru moment, “vrem sa exploram cat mai bine opo