Fostul Volkswagen Jetta era doar o umbră a calităţii Golfului pe care se baza, astfel încât foarte mulţi aşteptau să vadă cum vor reuşi germanii să greşească de două ori. Însă germanii nu greşesc de două ori, iar noul Jetta este practic cu totul altceva, şi anume un sedan cu destule atuuri în mânecă atât pentru familii, cât şi pentru companii Grila frontală actualizată de pe noul Jetta se potriveşte foarte bine pe maşina în trei volume, iar asta atenuează liniile laterale clasice şi absenţa completă de inovaţie de la interior. Ce pierde prin lipsa de imaginaţie, Jetta câştigă prin echilibru, proporţiile maşinii fiind nu doar plăcute vizual, ci şi fundamentul unui interior extrem de spaţios pentru clasa compactă şi al unui comportament rutier rafinat.
Motor mic, dar nervos
Minusculul propulsor TSI de 1,2 litri din test te uimeşte prin nervozitatea sa. Cel puţin în treapta a II-a, primeşti o explozie de cuplu care îţi permite să ajungi foarte rapid la 60 km/h, motiv pentru care în oraş te simţi zeu chiar dacă ai la dispoziţie doar 105 CP. Această nervozitate continuă şi în depăşirile de pe şosea şi dispare abia la vitezele de autostradă, acolo unde cilindreea mică începe să-şi spună cuvântul. Cele 10,9 secunde necesare pentru un sprint de la 0-100 km/h sunt însă mai mult decât potrivite unei maşini familiale.
Trenul de rulare este orientat spre confort, fiind ceva mai moale decât la Golf. În condiţiile unei direcţii puternic asistate, asta duce la un sentiment general de alunecare deasupra şoselei şi te îndeamnă să rămâi în limitele legale de viteză, fără excese. În virajele strânse vei fi ajutat de urcarea rapidă în ture a propulsorului, însă suntem, fireşte, departe de un comportament sportiv. Ruliul există dar nu deranjează, iar Jetta se încadrează bine pe trasa indicată de şofer, fiind o maşină stabilă, care nu îţi pune probleme. În fine