Proiectul de reabilitare a retelei rutiere in zona culturala, istorica si turistica a municipiului Iasi a dat peste cap ieri circulatia in tot orasul. Echipajele de muncitori ale firmelor care au castigat proiectul, dar si ale Regiei Autonome de Transport Public (RATP) sau Citadin au transformat mai multe strazi in santier. Astfel, Vega 93 Galati, impreuna cu Martin Rose si RATP au pornit ieri o noua lucrare pe bulevardul Carol I, intre Super Copou si Rond Agronomie. SC Citadin si cei de la Conest au inceput tot de ieri sa scoata bordurile de pe strazile Sararie si Palat. Pe ultima, sefii RATP au decis sa extinda santierul pentru a face legatura intre liniile de acolo si cele din fata Palatului Culturii. In aceste conditii, traficul pe arterele in cauza s-a desfasurat cu mare dificultate. Sefii municipalitatii promit, insa, ca vor urma si alte probleme, mai ales dupa ce au transformat orasul in santier, in perspectiva alegerilor locale de anul viitor. "Am deschis astazi mai multe santiere si avem promisiuni ferme de la firme ca vor accelera munca in urmatoarea perioada. Este greu, se circula cu restrictii, dar vor urma si altele. Asta mai ales dupa inceperea noului an scolar. Nu avem ce face, iar iesenii trebuie sa inteleaga situatia, intrucat aceste fonduri europene trebuie cheltuite la timp. Acum exista cate o echipa pe fiecare front de lucru deschis ieri. Am dat dispozitie firmelor sa suplimenteze numarul echipelor pana la trei - patru", a declarat ieri primarul Gheorghe Nichita.
Lucrarile vor dura 12 luni si presupun modernizarea mai multor strazi, precum si reabilitarea a 3,6 km de linii de tramvai, intre zonele Triumf si Rond Agronomie si in Fundatie. Contractul cu aceste firme a fost semnat in urma ofertei de 56,5 milioane de lei, fara TVA.
Proiectul de reabilitare a retelei rutiere in zona culturala, istorica si turistica a municipi