Ministerul Finanţelor Publice a dezvoltat alaturi de 3 banci un sistem simplificat pentru plata impozitelor şi taxelor, în relaţia cu bugetul general consolidat, pentru persoanele fizice care sunt clienţi ai acestora, fără perceperea de comisioane bancare. Serviciile sunt oferite de BCR incepand de joi, urmand ca in urmatoarele zile sa fie pusa la dispozitie si de CEC Bank si Bancpost. Modalitatea prin care ele pot fi accesate sunt fie aplicatiile de internet banking fie la ghişeele cu ajutorul căreia pot completa documentul de plată. "Această aplicaţie va fi pusă la dispoziţia cetăţenilor şi pe site-ul www.mfinante.ro", anunta oficialii ministerului.
Potrivit documentului remis HotNews.ro, prin intermediul noului sistem cetăţenii pot obţine informaţii legate de tipul obligaţiilor de plată şi instituţiile publice beneficiare fără a mai fi necesar să cunoască toate detaliile legate de coduri IBAN ale conturilor de venituri bugetare sau coduri fiscale ale instituţiilor publice.
Acest sistem oferă posibilitatea cetăţenilor de a plăti impozite şi taxe (ex: impozitul pe veniturile din cedarea folosinţei bunurilor, taxe consulare, impozitul pe clădiri, terenuri şi mijloace de transport etc), inclusiv amenzi, către orice primărie, indiferent de judeţul în care aceasta este localizată.
Începând cu data de 18 august 2011 sistemul va fi operaţional pentru clienţii Băncii Comerciale Române, urmând ca din luna septembrie să fie operaţional şi pentru clienţii CEC şi Bancpost. Cele trei instituţii de credit vor oferi servicii pentru aproximativ 8 milioane de clienţi persoane fizice.
Informatia a fost confirmata si de BCR, care a transmis intr-un comunicat ca "oferă clienţilor săi posibilitatea achitării contribuţiilor, impozitelor, taxelor sau altor obligaţii faţă de bugetul statului sau bugetele administraţiilor locale prin intermediul serviciulu