Poate şi pe considerentul că bugetul local are o altă percepţie la nivelul administraţiei locale decât bugetul central, deşi, în esenţă, e vorba tot de bani publici, unele Primării tind să depăşească de multe ori instituţiile centrale în ceea ce priveşte frecvenţa şi amploarea neregulilor din domeniul achiziţiilor şi executării contractelor publice. Timişul nu face excepţie de la această regulă.
Preţuri estimative „SF”
Controalele făcute în Timiş de către Curtea de Conturi sau de către Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice confirmă faptul că, pe linia respectării legislaţiei privind achiziţiile publice şi derulării contractelor de lucrări edilitare, nu prea există diferenţe dintre primăriile comunale şi cele municipale.
În acest sens, neregulile, de multe ori flagrante, sunt prezente în portofoliul de achiziţii de produse şi lucrări începând de la Timişoara până la ultima comună din oricare extremitate a judeţului. De multe ori, însă, aceste nereguli sunt descoperite după ani buni de la momentul comiterii, când tot ce se mai poate face este, eventual, aplicarea unei sancţiuni care, de multe ori, e plătită tot de la buget, ori din banii contribuabililor.
De pildă, abia săptămânile trecute Corpul de Control al Guvernului a făcut publice o serie de nereguli descoperite anul trecut cu ocazia controalelor făcute la Primăria Timişoara, nereguli care au fost comise în 2007, fără a fi remarcate de misiunile de audit şi auto-verificare ale Municipalităţii. Astfel, reprezentanţii Corpului de Control al Guvernului dau ca exemplu de neregulă flagrantă o achiziţie de servicii de „Emitere şi expediere înştiinţări şi somaţii taxe şi impozite”, contractată acum trei ani de Primăria Timişoara. Cu ocazia controlului făcut anul trecut la Primărie, ale cărui rezultate au fost făcute publice abia