A patra generaţie a modelului german vine cu o poziţionare greu de anticipat în segmentul maşinilor decapotabile.
1 /.
Autoturismele Volkswagen s-au remarcat, de-a lungul timpului prin multe (inclusiv datorită fascinaţiei exercitate asupra clientului român), dar nu şi prin costurile de achiziţie scăzute.
Câte modele ale mărcii germane pot fi regăsite în topul segmentelor pe care concurează, dacă ierarhizarea se face după cel mai avantajos preţ de listă? Răspunsul e ştiut, probabil de toată lumea.
Faptul că noul Golf Cabrio, pe care l-am testat recent, este cea mai ieftină maşină decapotabilă dintr-o clasă compactă depopulată la noi trebuie să fie excepţia care confirmă regula.
Cu adevărat surprinzătoare poate fi vestea că a patra generaţie a cabrioletului teuton (21.056 de euro) îşi dispută, cu modelul subcompact Peugeot 207 CC (20.599 de euro), statutul de al treilea cel mai accesibil model pe întregul segment dedicat amatorilor de şofat sub cerul liber.
Într-adevăr, numai pirpiriul Smart ForTwo Cabrio (14.421 de euro) şi roadsterul de "Cartea Recordurilor" Mazda MX-5 (19.090 de euro) sunt mai ieftine în România.
Versiunea decapotabilă a gamei Golf a revenit în oferta Volkswagen după o absenţă de nouă ani. Ca şi "colegul" premium Audi A3, cu care împarte platforma tehnică, Cabrio propune un plafon textil. Există un singur nivel de echipare deloc măgulitor, care poate fi completat cu o puzderie de opţionale.
Cea mai ieftină versiune ascunde sub capotă micul motor 1.2 TSI, care, la fel ca pe noul model Jetta, ştie să se facă plăcut, dacă nu i se cere prea mult, dar devine "însetat" – odată confruntat cu solicitări nerealiste.
INFORMAŢII ESENŢIALE
Volkswagen Golf Cabrio 1.2 TSi
Lungime/lăţime/înălţime: 4,24/1,78/1,42 metri
Ampatament/m