„Adevărul“ a testat Mazda MX-5, o maşină ce oferă senzaţii tari la preţuri mici şi, în acelaşi timp, te duce cu gândul la roadsterele britanice de la începutul anilor ’60. Mazda MX-5, cunoscută şi ca Miata în America de Sud, este unul dintre cele mai vechi roadstere de pe piaţa auto.
Prima generaţie Mazda MX-5 a fost lansată în 1989, iar modelul testat reprezintă faceliftul celei de-a treia generaţii. Încă de la început, maşina a fost concepută ca o sportivă uşoară, cu o greutate redusă şi o complexitate mecanică minimă. Aceste accente se văd mai ales la Mazda testată de noi, „minimalismul" mecanic fiind limitat numai de reglementările legale şi de siguranţă. Ideea de bază a primului model se întrevede şi aici: două locuri, acoperiş retractabil şi un şasiu proiectat pentru a face şoferul să se simtă conectat la drum. (Click pe imagini pentru FOTOGALERIE)
La volanul acestei maşini ai în timpul condusului un feedback real şi simţi plăcerea de a şofa. Mazda MX-5 este joasă, se lipeşte de drum şi, decapotată, oferă senzaţii tari. Cu toate acestea, la volanul acesteia am simţit nevoia unui motor mai mare. Ţinuta de drum şi rigiditatea cabrioletului te fac să îi ceri mai multă putere decât cei 126 CP pe care îi oferă această versiune.
O maşină confortabilă
Designul actualei MX-5 te duce cu gândul la roadsterele britanice mici de la începutul anilor '60, precum Triumph Spitfire, Austin-Healey Sprite, MG Midget şi Lotus Elan. Aceste accente sunt mai pregnante pe părţile laterale şi în spatele maşinii.
Negru, metalic şi minimalist sunt trei caracteristici definitorii pentru interiorul Mazdei MX-5
Simplitatea interiorului îi poate deranja pe unii, dar nouă ni s-a părut în perfectă concordanţă cu restul maşinii. Scaunele din piele sunt confortabile, iar calitatea finisajelor este bună. Poziţia de condus este una foarte joasă, perfe