* rezultatul este un raport în baza căruia se optimizează parcursul şcolar al elevului * evaluarea se face tot anul, dar raportul se întocmeşte în mai * elemente ajutătoare pentru evaluare se vor publica din 30 noiembrie 2011, pe site-ul www.subiecte2012.edu.ro * evaluarea se va realiza din toamna lui 2012
Din toamna viitoare, adică din 2012, structura sistemului şcolar se va schimba, în învăţământul primar fiind introdusă clasa pregătitoare care acum e la grădiniţă.
Conform Legii Educaţiei, după această clasă elevii vor fi evaluaţi, scopul fiind orientarea şi optimizarea procesului şcolar. Aceasta se va realiza de către cadrul didactic de la clasă, care va întocmi un raport structurat pe cinci domenii de dezvoltare: fizică, socio-emoţională, cognitivă, a limbajului şi comunicării, a capacităţilor şi atitudinilor de învăţare. Pentru fiecare domeniu se fac recomandări, iar la finalul raportului se redactează aprecieri şi recomandări finale. Acest raport urmăreşte gradul de îndeplinire a anumitor indicatori: întotdeauna, deseori, rar şi foarte rar.
Elevul trebuie să numere până la 10 şi să cunoască cel puţin cinci litere
Pentru domeniul dezvoltării cognitive au fost stabilite şapte standarde, fiecare cu trei sau patru indicatori. Conform acestor standarde, elevii trebuie să poată număra crescător şi descrescător de la 0 la 10, să recunoască aceste cifre şi să le scrie, să recunoască formele geometrice şi chiar să estimeze raporturile cantitative dintre două grupuri de obiecte prin punerea în corespondenţă a elementelor acestora. De asemenea, trebuie să identifice soluţii diverse pentru a rezolva probleme şi situaţii problematice reale sau imaginare, să obţină informaţii despre mediul înconjurător prin observarea şi manipularea obiectelor şi să descopere omul ca parte a lumii vii şi ca fiinţă socială.
Pentru domeniul dezvoltării limbajului