Andrei BuiceagIn prezent, inspectiile realizate in domeniul asistentei sociale sunt asigurate numai de doua persoane in tot judetul. Situatii similare se intalnesc si in alte judete ale tarii, drept pentru care nu se poate acoperi decat 15 la suta din totalul de inspectii necesare pentru o buna monitorizare a asistatilor social. Compartimentul de inspectie din cadrul Agentiei Judetene de Prestatii Sociale (AJPS) Iasi, constituit din doi inspectori, este responsabil cu efectuarea controalelor intr-un judet de 800.000 de persoane, din care 350.000 beneficiaza de diferite forme de contributii sociale.
Pentru a depista si a sanctiona mai eficient cazurile de frauda, in care se primesc ajutoare fara drept legal, la Ministerul Muncii se lucreaza la constituirea unei noi institutii de control. Ea va fi creata pe scheletul agentiilor judetene de prestatii sociale si al Directiei Generale de Inspectie Sociala din cadrul Ministerului Muncii. "Din informatiile pe care le am in acest moment, se intentioneaza crearea unei institutii de control in domeniul asistentei sociale, cu putere mult mai mare, pe modelul inspectiei muncii, care sa aiba capacitatea functionala de a depista si sanctiona neregulile din sistem", a declarat Andrei Buiceag, directorul AJPS Iasi.
Pomana primarului
Angajatii noului corp de control vor fi specialisti din diferite institutii din cadrul Ministerului Muncii, redistribuiti. De la doi inspectori, cati sunt in prezent, se va ajunge la maximum 50 pentru Iasi si celelalte judete mari.
Cele mai frecvente situatii intalnite de AJPS Iasi in care se efectueaza plati de ajutoare sociale fara drepturi legale se gasesc la dosarele de alocatie pentru sustinerea familiei. In luna august, la nivelul intregului judet erau inscrisi peste 20.000 de beneficiari. Dosarele de alocatie pentru sustinerea familiei sunt instrumenta