Producătorul de medicamente Biofarm Bucureşti (BIO) a înregistrat în primele şase luni un avans de 19% la nivelul cifrei de afaceri, peste creşterea medie agregată a companiilor de pe bursă din sector, de circa 8%. Totodată, producătorul de medicamente şi-a majorat profitul net cu 14% în primele şase luni, până la 11 mil. lei (2,6 mil. euro).
"Un rol important în obţinerea rezultatelor înregistrate de Biofarm în primele şase luni 2011 versus semestrul I din 2010 l-au avut campaniile media şi comerciale adresate consumatorilor finali cu scopul de a-i familiariza cu produsele Biofarm. Deşi cheltuielile de marketing au crescut în această perioadă faţă de perioada similară a anului trecut, campaniile comerciale, media şi de marketing au atras noi consumatori şi au întărit poziţia Biofarm în piaţă", spun reprezentanţii companiei. Producătorul de medicamente a cheltuit numai în primele şase luni din acest an peste 9 mil. lei (2,1 mil. euro) pentru promovare şi publicitate, cifră care reprezintă 23% din cheltuielile totale ale firmei.
Biofarm a vândut în primul semestru cu 22% mai multe medicamente decât cu un an în urmă, avans mai mare decât cel al afacerilor, ceea ce înseamnă că producătorul chiar a redus preţurile la medicamente în ultimul an. Practicarea unor preţuri scăzute este una dintre strategiile adoptate de Biofarm pentru a atrage consumatorii şi a acumula cotă de piaţă. De altfel, compania se află în primii 10 jucători de pe piaţa de medicamente din România după numărul de unităţi vândute.
Totodată, creşterea exporturilor este una dintre priorităţile Biofarm pe termen mediu şi lung. Exporturile companiei au avansat în primele şase luni cu 25% în volum şi cu 37% în valoare, însă continuă să aibă o pondere foarte scăzută în totalul vânzărilor Biofarm, de sub 5%.
"În prezent Biofarm exportă în şapte ţări, a depus spre înregistrare produse î