Cele mai mari cinci agenţii de media de pe piaţa locală au avut anul trecut afaceri de aproximativ 184 de milioane de euro, în creştere de la 172 de milioane de euro în 2009, potrivit informaţiilor furnizate de companii.
Topul include agenţiile Media Investment (The Group), Zenith Media (Centrade Saatchi&Saatchi), Initiative (Lowe), Starcom MediaVest Group (Leo Burnett) şi Optimum Media Direction Plan & Buy (OMG). Agenţiile Mindshare Media şi Mediaedgecia, ambele parte a grupului Ogilvy Group România, nu au comunicat datele pe 2010, în timp ce în 2009 obţineau afaceri de 25,7 şi respectiv 30,6 milioane de euro.
Pe primul loc în topul din acest an se află agenţia Media Investment a grupului The Group, cu afaceri de 45 milioane de euro, în creştere cu circa 10 milioane de euro.
"Cifra de afaceri a Media Investment a crescut în 2010 faţă de 2009 datorită adăugării de «new business». Am câştigat pitch-uri în 2010, am adăugat clienţi noi şi totodată s-au adăugat pentru un an întreg (2010) bugetele unor clienţi câştigaţi de agenţie în ultima parte a anului anterior", a spus Zoltan Szigeti, acţionar alături de Mihaela Nicola şi Bogdan Nicola în cadrul The Group.
The Group, brandul ce reuneşte 17 firme de media, comunicare şi marketing, a raportat pentru anul trecut afaceri cumulate de 108,8 milioane de euro, în creştere cu 24 milioane de euro faţă de anul anterior.
El mai spune că şi în primele şase luni ale acestui an cifra de afaceri a Media Investment este cu 8% mai mare decât în perioada similară a anului trecut, iar avansul se datorează tot adăugării de noi clienţi.
Clienţi precauţi
Pe poziţia secundă în top se află Zenith Media, agenţia de media a grupului Centrade Saatchi & Saatchi, care a avut venituri de aproximativ 39 de milioane de euro, în uşoară scădere de la 41,6 milioane de euro.
"Per total, situaţia din 201