O reclamă la o gamă de produse de îngijire dedicate bărbaţilor, cu mesajul "Reîntoarce-te la civilizaţie", şi publicată în revista Esquire, a fost retrasă de pe piaţă. Motivul? Nemulţumirile din partea consumatorilor care au acuzat compania Nivea, pe forumuri şi site-uri de socializare, de rasism.
În urma acestei reacţii, producătorul de cosmetice şi-a cerut scuze pe pagina de Facebook, promiţând că reclama nu va mai fi publicată. "Vă mulţumim pentru că vă pasă atât de mult încât să ne oferiţi un feedback despre recenta campanie "Reîntors la civilizaţie", destinată gamei de produse cosmetice pentru bărbaţi. Această reclamă este neadecvată şi jignitoare", a postat compania pe propria pagină de Facebook, informează site-ul mashable.com.
Compania a mai precizat pe contul de Facebook că nu a avut intenţia de a jigni pe cineva. "Ne pare foarte rău că s-a întâmplat asta. Această reclamă nu va mai fi folosită vreodata. Diversitatea şi şansele egale sunt valori cruciale pentru compania noastră".
Controversatul print înfăţişa un bărbat de culoare care îşi aruncă, asemeni unei bile de bowling, vechea căpăţână, acoperită de barbă şi cu o tunsoare afro. Vizualul avea şi un alt mesaj: "Dă impresia că-ţi pasă!", sloganul campaniei publicitare fiind "Reîntoarce-te la civilizaţie". Bloggerii au reacţionat imediat, spunând că această reclamă printată este rasistă, asociind persoanele de culoare cu lipsa de civilizaţie.
AdAge, o publicaţie care furnizează ştiri în domeniul media şi al marketingului, a observat că reclama în care apare un bărbat alb, prospat bărbierit, care renunţă la chipul cu barbă şi este însoţită de mesajul "Oraşul Păcatului nu este o scuză să araţi ca naiba", a scapat netaxată de consumatori.
O reclamă la o gamă de produse de îngijire dedicate bărbaţilor, cu mesajul "Reîntoarce-te la civilizaţie", şi publicată în rev