Impozitul pe clădiri, terenuri, mijloace de transport, contribuţiile sociale şi chiar amenzile vor putea fi plătite online, fără comisioane, de către aproximativ 8 milioane de români din toată ţara clienţi ai BCR, Bancpost şi CEC Bank.
Acest lucru este posibil de ieri pentru clieţii BCR, cea mai mare bancă de pe piaţă, ca urmare a lansării sistemului simplificat pentru plata impozitelor şi taxelor dezvoltat de Ministerul Finanţelor în colaborare cu banca.
Din luna septembrie sistemul va fi operaţional şi pentru clienţii CEC şi Bancpost, potrivit informaţiilor transmise de Ministerul Finanţelor. Plata online a taxelor şi impozitelor este posibilă şi prin www.ghiseul.ro, care permite persoanelor din sectoarele 2 şi 6 din Bucureşti, Târgu Mureş, Zalău, Piteşti, Braşov şi Luncăviţa (judeţul Tulcea) să achite impozitele şi taxele către stat prin intermediul cardurilor bancare.
Cum funcţionează noul sistem
Românii pot accesa serviciile acestui sistem prin internet banking sau la ghişeele băncilor - utilizând o aplicaţie, pusă la dispoziţie de Ministerul Finanţelor Publice (MFP). Cu ajutorul aplicaţiei, care există şi pe site-ul www.mfinante.ro, poate să fie completat ordinul de plată. Clienţii BCR, de exemplu, pot plăti impozitele şi contribuţiile prin intermediul serviciului de internet banking - Click 24 Banking şi phone banking - Alo 24 Banking.
Dar trebuie să cunoască dinainte suma de plată pe fiecare tip de impozit şi să o introducă în Click 24.
Trebuie descărcată pe computer aplicaţia de la MFP în orice situaţie?
Pentru efectuarea de plăţi prin internet banking nu este nevoie de descărcarea aplicaţiei dezvoltate de Ministerul Finanţelor, urmând a se completa doar informaţiile solicitate în câmpurile dedicate ale serviciului internet banking, potrivit explicaţiilor tr