Dupa ce la inceputul lunii ratingul SUA a fost retrogradat si au fost inregistrate scaderi pe aproape toate bursele internationale, toata lumea s-a intrebat daca ne confruntam cu o noua criza. Wall-Street a vorbit cu cativa dintre managerii celor mai mari grupuri de comunicare de pe piata locala pentru a afla daca situatia va afecta investitiile in publicitate ale companiilor si daca sunt deja clienti care au inceput sa taie bugetele de promovare.
Turbulentele de pe pietele financiare mondiale nu au influentat inca bugetele de media ale companiilor prezente pe piata locala, insa majoritatea clientilor sunt si mai atenti cand isi cheltuiesc banii.
Separat insa de noile probleme economice determinate de criza datoriilor suverane, o parte dintre managerii din comunicare si-au modificat in scadere estimarile privind evolutia investitiilor in publicitate de anul acesta. Astfel, daca la inceputul anului acestia sperau ca piata sa scada cu 2-5%, in prezent preconizeaza ca diminuarea va ajunge la 10%.
„Noile probleme cu care se confrunta economia mondiala influenteaza cu siguranta calculele in realizarea planurilor pentru 2012, mai ales ca o parte importanta a companiilor desfasoara activitati internationale. In ceea ce priveste investitiile media realizate in 2011, estimam la inceputul anului o scadere de pana la 5% a pietei, insa vorbeam de o estimare optimista. Fara legatura directa cu noile probleme la nivel international, piata de media din Romania continua sa fie in recesiune in 2011, iar cele mai afectate medii sunt presa scrisa și indoorul”, afirma Nora Marcovici, directorul general al BBDO Romania, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare de pe piata locala.
Grupul controleaza agentiile Graffiti BBDO (creatie), Graffiti PR (relatii publice), Media Direction (media buying), Proximity (CRM-managementul relatiei cu clientii)