În realitate, în unele locuri au fost montate chiar şi staţii pentru autobuze sau microbuze, dar nici o maşină de transport persoane nu trece pe acolo
Plenul Consiliului Judeţean a aprobat la finele lunii iulie un proiect de hotărâre prin care se prelungeşte valabilitatea programului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate. Consilierul PDL Aurelian Danu spune că nu vede de ce s-a aprobat acest lucru, când situaţia reală este cu totul alta. Aceste maşini de transport persoane nu ajung decât în unele localităţi. „Programul a fost aprobat iniţial în 2008, acum doar prelungit. Şi atunci, şi acum, dintr-o eroare regretabilă a executivului, lipsesc precizările referitoare la staţii, trasee detaliate şi orare, la capacitatea de transport, la tipurile şi numărul autovehiculelor, la fel cum lipsesc şi sancţiunile sau elementele de verificare şi control pentru această activitate. Nu avem de-a face decât cu un alt proiect de hotărâre incomplet, prin care cetăţenii judeţului sunt prejudiciaţi de serviciul de transport, şi care cuprinde în continuare trasee care nu există decât pe hârtie”, a explicat Aurelian Danu.
Pe „hârtie” există 77 de trasee, care trec prin toate localităţile judeţului. În realitate, după cum susţine consilierul judeţean PDL, multe din trasee nu sunt operate de nici o firmă de transport. „În Augustin, am mai spus, nu ajunge nici o maşină de transport public de persoane. În listă, traseul Braşov - Feldioara - Apaţa - Ormeniş - Augustin se află la poziţia şapte. Un alt traseu fictiv este cel dintre Rupea - Dobca - Racoş. Şi mai sunt şi alte localităţi în aceeaşi situaţie”, a mai spus Aurelian Danu. Aceasta spune că a mai solicitat, dar nu a primit nici un răspuns din partea conducerii CJ, cu privire la aceste trasee neacoperite, precum şi lămuriri referitoare la situaţia cheltuielilor efectuate de Consiliul Judeţean cu