Aflat de mai bine de 15 ani în gama Toyota, RAV4 continuă să reprezinte un etalon în segmentul SUV-urilor compacte. Într-o clasă tot mai competitivă, japonezii mizează pe corectitudine.
Vestită ani de-a rândul pentru fiabilitatea modelelor sale, compania niponă Toyota a primit o lovitură devastatoare când a fost nevoită să cheme la service, mai mult sau mai puțin justificat, peste opt milioane de vehicule vândute în toată lumea. Încrederea clienților, puternic zdruncinată de o campanie de „recall“ atât de amplă nu putea fi recâștigată decât mizând pe calitate.
Intrat pe piață într-un moment atât de dificil, face-liftul modelului RAV4 a avut sarcina, alături de celelalte modele din gamă, să demonstreze clienților că mașinile cu emblema Toyota pe capotă sunt la fel de sigure și de fiabile ca și în trecut. Din nefericire, reușita acestui demers a fost anihilată de problemele cauzate de cutremurul din primăvara acestui an. Cu toate acestea, modelele Toyota păstrează aura de vehicule adaptate oricăror dorințe și sunt predispuse la a suporta orice fel de drum.
În acest context dificil, modelul Toyota RAV4 a reușit să se mențină în vârful listei de achiziții a oricărui doritor de vehicul sport-utility. Curioși să aflăm cu ce atrage atât de mult clienții modelul Toyota am testat varianta Executive, dotată cu un propulsor de 2,2 litri alimentat cu benzină, tracțiune integrală și cutie de viteze automată cu 6+1 trepte.
La capitolul design exterior nu sunt multe de spus. Pe de o parte, pentru că gusturile nu se discută, iar pe de alta, pentru că modificările modelului actual față de cel anterior sunt ample doar în partea frontală unde au fost folosite elemente stilistice preluate de la modele Avensis și Corolla.
În habitaclu se remarcă spațiul peste media clasei oferit atât pasagerilor din față, cât, mai ales, celor așezați pe bancheta din spate. Und